Pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova, u okviru projekta „Zajedno i bezbedno kroz detinjstvo“, na Kriminalističko-policijskom univerzitetu u Zemunu kroz edukativne radionice, učenje i druženje osnovcima su ukazali kako da prepoznaju bezbednosne izazove i na njih odreaguju na pravi način i zaštite se.
Kroz interaktivni razgovor sa policajcima, mališani su stekli znanja o važnosti nenasilne komunikacije i razvijanja drugarstva, ali i kako da se bezbedno ponašaju u saobraćaju, pravilno zaštite u slučajevima požara, poplava i zemlјotresa.
Važan segment današnjeg druženja bile su edukativne radionice održane sa roditelјima na temu prevencije, zaštite dece od zloupotrebe droga i različitih oblika iskorišćavanja i zloupotreba na internetu i društvenim mrežama.
Koordinator na projektu Tamara Božić pozvala je roditelјe da aktivno učestvuju u ovim radionicama, jer je njihova podrška i saradnja od izuzetne važnosti kako bi se upoznali sa opasnostima sa kojima se deca susreću tokom odrastanja i umeli pravovremeno da ih prepoznaju.
Ona je naglasila da se sa razvojem tehnologije razvijaju bezbednosni rizici, zbog čega je Ministarstvo unutrašnjih poslova ovaj koncept prilagodilo savremenim trendovima i u njega uklјučilo od samog početka učenike, kako u izradi projekta uz uvažavanje njihovih interesovanja i predloga, ali i neposrednim učešćem u radionicama.
Božić je istakla je da će više od 500.000 dece učestvovati u projektu „Zajedno i bezbedno kroz detinjstvo“, a da je samo u prvom polugodištu njih 250.000 učestvovalo u gotovo 18.000 radionica.
Rektor Kriminalističko-policijskog univerziteta Zoran Đurđević istakao je značaj ovog projekta i naglasio da ovaj univerzitet posebnu pažnju pridaje ovom projektu i u njemu aktivno učestvuje jer su deca najvredniji deo naše zajednice.
Pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Mirko Kokoc istakao je da je bezbednost dece prioritet ove agencije, ali i Nacionalne strategije bezbednosti saobraćaja čija je vizija nula stradale dece u saobraćaju.
Izvor + fotografije: MUP SRBIJE